keskiviikko 27. helmikuuta 2019

Iisa osa yksi päiväkirjan aloitus

lauantai 26.4
Moikka! Mun nimi on Iisa Anniina Lydia Blomqvist, ja tämä on minun päiväkirjani. Kirjoitin päiväkirjaa viimeksi yhdeksänvuotiaana, joten saa nähdä osaanko enään. Mun elämä on tällä hetkellä melko tylsää ja no, tylsää. Vanhempani ovat eronneet kun olin neljävuotias, jonka jälkeen olen asunut pääosin äitini luona, ja aina silloin tällöin ollut isäni luona. Isäni on (hänen omasta mielestään) hyvin menestyvä liikemies, joten hän on kiireinen, joten asun äitini luona, pääosin. Äitini taas on sairaanhoitajana sairaalassa.

Tällä hetkellä kello on 15.34. Istun huoneessani kirjoituspöydällä ja kirjoitan päiväkirjaa, tai siis aloitin sen kirjoittamisen. Olen yksin kotona, äiti on kaupassa, ja paras ystäväni Tilda on kohta täällä, hän on siis tulossa mulle yökylään, ja siitä tulee tosi kivaa. Suunnitelmissa meillä on katsoa elokuvaa ja syödä pakastepizzaa. Mahtava suunnitelma, eikö? :D No, kyllä me jotain muutakin ajateltiin tehdä, mutta ei tiedätä vielä että mitä. Tilda tulee!!

klo. 18.42
Istumme sohvalla vilttien alla, mussuttaen pizzaa, ja katsoen elokuvaa. Koska olen nainen, niin osaan tehdä useita asioita samaan aikaan niin kuin esim. katsoa elokuvaa ja kirjoittaa päiväkirjaa ja kolmantena asiana syödä pizzaa. Niin siis me tehtiin itse pizzaa, koska äitin mielestä se oli terveellisempi vaihtoehto kuin ostaa pakastepizzaa (itseasiassa me tehtiin kaks pizzaa) yks sellainen missä on pepperonia ja PALJON juustoa, ja toinen sellainen missä on kesäkurpitsaa, punasipulia, paprikaa ja mozzarellaa. Ja siis se elokuva mitä me katsotaan on Pitch Perfect 2, tähän asti ollut ihan suuper hyvä leffa. Okei, nyt voisin keskittyä siihen leffaan kunnolla.

klo. 21.03
Elokuva katsottu ja siis se oli ihan suuuuuuuuuper hyvä. Suosittelen lämpimästi tätä sille jälkikasvulle, joka lukee tätä kun olen kuollut. Nyt meillä on suunnitelmissa pelata paskahousua koko ilta ja mässyttää karkkia, ja hankkia sokerihumala, jonka jälkeen kikatellaan koko yö. Parasta ikinä! Nähdään huomenna!


sunnuntai 27.4
klo. 9.56
Me herättiin äsken siihen että äiti tuli herättämään meidät aamupalalla sänkyyn. (noloa) Onneksi se ei jäänyt vielä meidän kanssa syömään sitä. (se ois ollu TOSI noloa) No jaa, ihan hyvän aamupalan se meille toi lättyjä ja mansikkahilloa (jopa vaniljavispiä) ja tuoremehua.

klo. 12.13
Me tultiin äsken lenkiltä. (siis mä ja Tilda tultiin lenkiltä) Me käytettiin naapurin koiraa lenkillä. Sen koiran nimi on Elvis, ja se on rodultaan shetlanninlammaskoira. Omasta mielestäni Elvis nimi sopii sille täydellisesti, sillä koira on kova haukkumaan. Ei se kokoajan hauku, mutta kun haukkuu niin silloin se haukkuu.

klo. 15.47
Tildan äiti kävi äsken hakemassa Tildan kotiin, ja mä jäin äitin kanssa tänne meidän matalaan majaamme. Tildan kanssa me siis tänään käytiin naapurin koiran Elviksen kanssa lenkillä, pelattiin lisää paskahousua (mä voitin kerran, ja Tilda kaksi kertaa), sitten me stalkattiin ihmisiä instagramissa, ja meillä oli hauskaa. Nyt loppuillasta ajattelin tehdä läksyt, lukea kirjaa, ja katsoa youtubea, ja syödä.

klo. 20.13
Äiti teki iltaruoaksi kanakastiketta ja perunamuussia. Sain tehtyä läksyt, ja luin jopa vähän sitä kirjaa, luen tällä hetkellä siis jotain rakkausromaania jonka nimeä en muista. Mutta siis muutama minuutti sitten tapahtui jotain yllättävää, isä laittoi viestin (viestin laitto ei oo yllättävää sillä kyllähän me viestitellään melkein joka päivä jotain), mutta tällä kertaa hän kirjoitti näin: "Hei Iisa. Ajattelin, että voisit tulla luokseni viikonloppuna, minulla on tärkeää asiaa. Sopiiko tämä sinulle ja äidillesi? Terveisin Isä". Outoa oli se, että hänellä on tärkeää asiaa, ja se että hän oli hirveän kankea viestissä. Mitäköhän asiaa hänellä on?

klo. 22.01
Häiritsevää, kun en tiedä mitä asia koskee.


Tässä oli ensimmäinen osa uutta tarinaani joka kertoo Iisasta, jos jollekin jäi epäselväksi, ja tarinan nimikin on siksi vain yksinkertaisesti, Iisa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

iltaisin-mietteitä 10.6

10.6.2020 klo. 19.54 Hyvä minä! Selvisit asiasta, josta et ollut varma selviäväsi. Asiasta, josta uskoit vain muiden itseäsi epäi...