sunnuntai 24. joulukuuta 2017

blogin kulissien takana #2

Hej💚
Tänään tulin tekemään teille tälle blogin kulissien takana jatkoa. Tällä kertaa näytän teille 8.12-14.12 väliset päivät. Mutta toivottavasti pidätte!💗

Perjantai 8.12
Heräsin seitsämältä, jonka jälkeen menin aamupalalle. Söin aamiaiseksi ruisleipää ja tuoremehua, ja tottakai avasin myös joulukalenterin😉 Sitten kouluun (kävellen). Ja kouluun mulla on matkaa noin kaksi kilometriä. Koulussa meillä oli aineina matikkaa mutta tehtiin silloin äidinkielen koe, toisella tunnilla oli ylliä, sen jälkeen sain läksyni loppu lukukaudeksi. (olen siis loppu lukukauden yhdessä toisessa koulussa äitini vanhempien luona) Sitten menin ruokailuun ja no, söin. Ruokailun jälkeen meillä oli kotitaloutta, jossa me koristeltiin pipperskakkuja eli piparkakkuja. Viimeisellä tunnilla meillä oli sitten käsitöitä, koulupäiväni loppui kello 13.55. Sitten iskän kyydillä kotiin,  josta naapuriin eli isän vanhemmille esittämään itse kirjoittamani runo. Kun pääsin isän vanhemmilta kotiin katsoin lempisarjani eli Uusi Päivän ennakot. Sitten veljelleni tuli hänen paras kaverinsa yökylään. Sitten pääsin syömään. Söin lihapullia ja perunamuusia. Sitten vanhempani lähtivät katsomaan elokuvaa ja minä jäin kirjoittamaan blogiani.

Lauantai 9.12
Heräsin joskus kello kymmeneltä, jonka jälkeen olin puhelimellani. Sen jälkeen oli aikakin jo hypätä ylös sängystä koska olisi paljon tehtävää. Menin syömään aamupalaksi ruisleipää ja tuoremehua (taas). Aamupalan jälkeen menin huoneeseeni viimeistelemään yhtä unipussia ja siivoilemaan mun huonetta. Siinä meni taas hetkinen. Myöhemmin päivällä menin iskän kanssa kelkkailemaan. Sitten taas jatkamaan siivoilua. Söin lihapullia (taas) ihan niin kuin perjantainakin. Sitten menin äidin kanssa hakemaan pikkuveljeäni sen kaverin synttäreiltä. Sieltä sitten kotiin siivousta jatkamaan. Siivouksen jälkeen tein taas blogijuttuja eli kirjoittelin tarinoita ja muitakin blogauksia. Illalla menin saunaan. Jonka jälkeen taaaas blogijuttuja. Sitten iltapalaa ja jonkun leffan katsominen.

Sunnuntai 10.12
Aamuni alkoi tosi ihanasti eli niin että nukuin pommiin. Minun olisi pitänyt herätä seitsämältä mutta heräsinkin vasta yhdeksältä. Kiireen vilkkaa laitoin vaatteet päälle ja pakkasin viimisiä asioita laukkuuni. Sitten olin valmis aamupalalle mutta ennen sitä kävin kuitenkin mummoni ja vaarini luona naapurissa sanomassa heille heipat. Sitten syömään aamupalaksi puuroa ja mansikoita. Nam! Sen jälkeen aloin olla valmis autoon. Tavarat kannettiin autoon, ja minäkin menin sinne autoon. Päivä tuntui hitaalta koska jouduin istumaan TOSI kauan autossa, matkalla käytiin Ikeassakin jossa tapahtui niin sanottu vaihto mommon ja moffan autoon. Sitten matka jatkui. Perillä olin vasta kahdeksan maissa. Mommon ja moffan luona purin tavarani kaappeihin ja laatikoihin. Ja nyt minä kirjoitan tätä blogiani ja vaihdan petivaatteet että pääsen nukkumaan.


Maanantai 11.12
Tänään en nukkunut pommiin, onneksi. Heräsin seitsämältä ja puin vaatteeni. Menin syömään aamupalaa. Aamiaisen jälkeen olin puhelimella kunnes oli aika lähteä kouluun. Koulu kesti kolmeen saakka ja oppiaineina meillä oli matemmatiikkaa, puukäsityötä ja jotain ja jotain. Koulussa ruokana oli makaroonilaattikkoa. Kun koulu loppui kävelin tänne mommon ja moffan kodille. Avasin ulko-oven avaimella (tottakai) ja tulin sisälle. Sen jälkeen aloin tekemään läksyjä, kun läksyt oli valmiita olin hetken puhelimella ja luin kirjaa. Myöhemmin kun mommo ja moffa tulivat töistä pääsin syömään. Sitten luin taas kirjaa, ja olin vain.

Tiistai 12.12
Heräsin seitsämältä jonka jälkeen puin vaatteeni ja menin aamupalalle. Aamupalaksi söin leipää ja join vettä. Kun olin syönyt aamupalani ei minun tarvinnut vielä lähteä kouluun joten olin hetkisen puhelimellani ja sen jälkeen lähdin  kävellen kouluun. Koulupäiväni meni hyvin. Koulu loppui yhdeltä. Käelin mommolle moffalle. Koska molemmat olivat vielä töissä sain olla yksin hetken. Tein läksyjä ja söin välipalaa. Kun moommo ja moffa tulivat töistä teki mommo ruokaa. Söin ruuan aloin kirjoittamaan blogiani. Illalla yritin etsiä itselleni kirjaa jonka voisin aloittaa mutta en löytänyt oikein sellaista minkä haluaisin lukea.

Keskiviikko 13.12
Heräsin taas seitsämältä. Puin vaatteeini ja menin tekemään aamupalaksi banaanilettuja. joihin ohjeen löydät täältä (klik) Siitä tuli sen verran että riitti mommollekiin. Aamupalan syötyäni pakkasin reppuni, jonka jälkeen lähdimme mommon kanssa kävellen koulua päin. Koulupäiväni kesti kolmeen. Mommo haki minut koulusta, sieltä lähdimme autolla hakemaan serkkuani hoidosta. Sieltä menimme serkkumme kotiin. Serkullani oli nälkä joten söimme lasagnettea. Sitten putsattiin kädet ruuasta. Sen jälkeen leikittiin, tai no luettiin tyyliin kymmenen kirjaa, Sieltä lähdettyämme kävimme prismassa, josta sitten lähdimme moffan luo. Sitten puhuin yhden kaverini kanssa ja pelattiin samalla MSPtä. Oli aika kivaa. ;-) Sen jälkeen tehtiin piparkakkuja. Sitten yritin tehdä slimeä mutta siitä ei tullut mitään.

Torstai 14.12
Heräsin seitsämältä jonka jälkeen menin syömään aamupalaksi riisipuuroa ja luumurusinakeittoa. Kun olin valmis aamujutuista pääsin mommon kyydillä melkein kokonaan kouluun saakka. Koulupäivä meillä kesti kolmeen jonka jälkeen mommo tuli minua vastaan kävellen. Kävelimme mommolle. Meillä oli ollut tarkoitus mennä taas hakemaan sitä minun serkkua mutta se tuli kipeäksi joten meidän ei tarvinnut hakea häntä sitten. Sen sijaan me menimme minun äidin äidin vanhemmille kylään. Oltiin siellä seitsämään saakka. Sen jälkeen alkoi kouluhommia loppuun saakka operaatio. Eli kirjoitin käsityöni selostuksen loppuun ja myös yhden esseen loppuun.



                        Hyvää joulua!♡

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

iltaisin-mietteitä 10.6

10.6.2020 klo. 19.54 Hyvä minä! Selvisit asiasta, josta et ollut varma selviäväsi. Asiasta, josta uskoit vain muiden itseäsi epäi...