torstai 23. toukokuuta 2019

mitä kotona kipeänä voi tehdä? + flunssavalitus

Moi.
Mä oon ollut flunssassa maanantaista alkaen, ja oon jo nyt ihan rätti tästä touhusta. Mun flunssaoireina ovat olleet yskiminen, kurkkukipu, tukkoinen nenä ja päänsärky.

Maanantaina kävin koulussa tekemässä ruotsin kokeen, jonka jälkeen pääsin kotiin, niin kuin oli suunniteltukin. Tiistaina olin koko päivän kotona, olo oli parempi, kuin maanantaina. Keskiviikkona menin koukuun, koska olo oli hieman parempi ja koulussa oli tärkeitä asioita,  mitkä piti saada hoidettua. Tänään, eli torstaina olen taas kotona, koska koulussamme on ulkoilupäivä.

Mitä mä joudun tekemään kotona flunssaisena?
joudun kärsimään kurkkukivuista, siitä että mun nenä vuotaa kuin mikäkin vesiputous, siitä että niistäminen sattuu nenän pintaan (koska olen niistänyt niin monta kertaa), päänsäryistä ja väsymyksestä. Mä myös joudun tekemään koulujuttuja.

Mutta, mitä kipenä kotona voi tehdä?
Lukea kirjaa, katsoa sarjoja, katsoa elokuvia, jutella Sirin kaltaisen Google Assistantin kanssa. Itse sain tämän toiminnon puhelimeeni muuttamalla puhelimeni kielen englanniksi, ja painamalla keskinappulaani pitkään.Kipeänä voi myös herkutella (jos on herkkuja), kipeänä voi saada pieniä etuoikeuksia (joita ei ole mitään hyötyä, jos olet yksin kotona).

Kun on kipeänä, niin tärkein asia mitä voit tehdä on levätä, ja yrittää parantua. Flunssasena oleminen on aika rasittavaa ja pitkästyttävää touhua. Nyt jos koskaan haluaisin mieluummin olla terveenä koulussa, kuin yskiä, niistää nenää, makoilla ja kuolla tylsyyteen kotona, omassa sängyssäni. Tämä äske kertomani lause voi toteutua, vain jos paranen, joten flunssasta parantumisen lääkereseptiin tarvittavat ainekset:

lepo,
hunajatee,
syötävää,
lisää lepoa,
nenän niistäminen (vaikka se sattuukin)
ja lepo.

Tsemppiä kohtalontovereilleni, eli niille jotka kärsivät flunssasta myös.❤

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

iltaisin-mietteitä 10.6

10.6.2020 klo. 19.54 Hyvä minä! Selvisit asiasta, josta et ollut varma selviäväsi. Asiasta, josta uskoit vain muiden itseäsi epäi...