maanantai 15. heinäkuuta 2019

Iisa osa viisi the day

perjantai 2.5
klo. 8.21
Suuri päivä on koittanut. Ja siihen loppuivat virallisuudet. Mä oon vaihtanut vaatteitani tänään varmaan kolme kertaa, sillä Tildan kummittelut ovat jääneet mun päähän kummittelemaan, mitä jos isällä onkin uusi nainen. Ja jos niin olisi (mikä olisi myös hyvin epätodennäköistä), niin haluan tehdä häneen vaikutuksen ja näyttää että olen kypsä teinityttö (tästä voi olla hyötyä vaikkapa tulevaisuudessa).

klo. 11.34
Onneksi meillä on tänään lyhyt päivä, nimittäin vain yhteen. Sillä uskokaa tai älkää, en malta odottaa että saan tietää salaisuuden, tai siis... me ollaan leikitty Tildan kanssa salapoliiseita, ja selvitelty hieman että yks nainen ois lähentyny iskän kanssa facebookissa.

Mulla ei oo facebookkia, eikä Tildallakaan, mutta minkäs sille mahtaa jos isäsi pitää facebookprofiiliaan aika julkisena... ja siis sen naisen nimeä en muista, eikä sillä ollut profiilikuvassaan muuta kuin joku kukkaniitty. Toivottavasti rouva kukkaniitty on mukava. Okei joo, en oo satavarma siitä naisesta mutta yhdeksäkymmentäkuusi prosenttia aika varma. Iiik! Kääk! Ääk! Millainenkohan se on? Onkohan tää vaan kaikki vilkasta mielikuvitusta? Toivottavasti sillä ei oo lapsia...

klo. 13.06
Iskä on myöhässä, täällä mä odottelen sitä ulkona. Kävin muuten viime välitunnilla siellä iskän facebookprofiilissa ja oon van koko ajan varmempi ja varmempi siitä että

klo. 13.18
Okei isä tuli ja keskeytti, mutta siis olin sanomassa että oon koko ajan varmempi ja varmempi siitä ja isän viime sanat sai mut vielä varmemmaksi sillä se kerto että se aikoo kokata ruokaa ja kertoo illalla salaisuutensa, ja pyysi mua vielä tekeen jälkiruokaa. Pakko laittaa tekstiviesti tai ääniviesti (kuiskaten) Tildalle ja kertoa uusimmat uutiset!!

klo. 13.38
Okei, miks mä oon innoissani se nainenhan voi olla vaikka kuinka ärsyttävä ja rasittava, ja mä oon vaan että jee tai iik tai jotain sinnepäin. Vatsassa pyörii ja myllertää...

klo. 15.32
Okei tein sen jälkkärin ja nyt mua jännittää niin että kirjoituksistani tulee ihan sohjoa, ja ääk!!!!!!!!!
Iisa, rauhoitu! Jep, rau-hoi-tu!

klo. 17.08
Äsken mun isä kertoi sen, nimittäin sen salaisuuden. Isällä on uusi nainen sen nimi on Iiris. Kysyin isältä että millainen hän (eli Iiris) on, mutta isä vain kertoi että hän tulee tunnin päästä syömään meille. Laitan Tildalle viestiä, siitä että hän oli oikeassa, ja olihan minun äidillekin jotain pakko mainita. Vajaa tunti niin tapaan tämän Iiriksen, huomaan myös että minulla on kiire laittaa vaatteet, meikata ja laittaa hiukseni.

klo. 18.03
Iiristä ei ole vielä näkynyt ja ihan hyvä vaan. Siellä paha missä mainitaan, joku soitti äsken iskän ovikelloa, täytyy mennä!

klo. 19.04
Söimme äsken illallisen, ja nyt tulin hetkeksi huoneeseeni raportoimaan illan kulkua. Puhutaan aluksi ruoasta ja sitten sen jälkeen voin kertoa rakas päiväkirjani, sinulle että millainen Iiris oli. Alkupalaksi oli Iiriksen tekemiä täytettyjä ruissipsejä, ne olivat itse asiassa aika hyviä, Iiris taitaa olla hyvä kokki. Pääruoaksi oli isäni tekemiä paprikoita (tai siis, paprikat oli kyllä ihan kaupasta ostettuja) jotka oli täytettyjä, ja jälkiruoaksi oli tiramisua, jonka minä tein.

Ruoka oli hyvää, ja sain selville että, Iiris on kasvissyöjä (ei vegaani kuitenkaan) joka käyttää aika vähän mitään eläinperästä. Minun mielestäni se että, Iiris on kasvissyöjä, on hyvä juttu. Mutta muuten Iiris vaikutti rennolta ja mukavalta ihmiseltä, sellaiselta jonka kanssa voisin käydä shoppailemassa. En tiedä että, tiedättekö te tätä minusta, mutta minä tykkään aika paljon tutkia toisten ihmisten tyylejä ja asukokonaisuuksia, niin seuraavaksi ajattelin kertoa teille muutaman sanasen niistä.

Ensiksi voisin kertoa sen että isällä oli päällään kauluspaita ja no niin isän asu oli aika boring. Itselläni oli päällä mustat farkut, valkoinen pitsipaita ja kaulakoru jossa oli sydänmedaljonki. (medaljongin sisällä on kuva minusta ja Elviksestä) Iiriksellä oli päällään mustat sukkahousut ja luonnonvalkoinen villamekko. Mutta me aletaan kohta kuulemma katsomaan Mamma Mia 2 (usko tai älä en ole vieläkään katsonut sitä) ja syömään sipsiä ja dippia, eli päästään eroon näistä "virallisuuksista". Iiris jää tänne kuulemma viikonlopuksi että me voitaisiin sen kanssa tutustua, mutta nyt mä meen.

klo. 21.14
Me katsottiin nyt se elokuva ja se oli hyvä, ihan super hyvä. Oon aina ajatellut että en oo musikaalityyppiä, mutta tämä musikaalielokuva kuitenkin oli ihan sika hyvä. Mutta arvatkaapas mitä isä kertoi mulle elokuvan jälkeen, no sitä että sillä on huomenna joku työpalaveri että nyt mä saan olla sen kanssa kahdestaan täällä, saa nähdä millaista siitä. Tulee odotan sitä innolla,  mutta en aio näyttää sitä niille. Haluan, että en vaikuta yli-innokkaalta.

Mutta siis, illan suunnitelmissa on pelata korttia (paskahousua eli siis kolmeakorttia) ja syödä niitä sipsejä ja tiramisua jota tein jälkiruoaksi. Mun on pakko voittaa isä ja Iiris!

klo. 23.49
Mä hävisin ensimmäisen pelin jonka jälkeen alkoi mun upea voittoputki. Mutta nyt meen nukkumaan ja huomenna on mun ja Iiriksen kaksin kotona osa päivästä -haaste.


Tässä oli sitten tällainen osa. Mitä Iisa ja Iiris aikoo tehdä huomenna, se nähdään ensi osassa.😉 Luvassa on ensi osassa hieman jännitystä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

iltaisin-mietteitä 10.6

10.6.2020 klo. 19.54 Hyvä minä! Selvisit asiasta, josta et ollut varma selviäväsi. Asiasta, josta uskoit vain muiden itseäsi epäi...