sunnuntai 10. maaliskuuta 2019

Iisa osa kaksi aamuhöpinöitä

maanantai 28.4
klo. 7.13
Voiko joku kertoa, miksi aamut alkavat aina kylmyydellä? Tai siis ainakin minun aamuni. Istun keittiössä aamupalalla, syön ruisleipää juustolla ja kurkkusiivuilla. Äiti oli tehnyt itselleen smoothieta jota jäi hieman minullekin. Toinen asia jota mietin on se, että miksi äidillä on aina aamuisin kiire. Hänhän voisi vaikka herätä aikaisemmin aamulla, kuin juosta ja pinkoa joka paikkaan. Äitillä alkaa työt kahdeksalta, ja mulla koulu vasta yhdeksältä, joten minulla ei ole vielä yhtään minkäänlainen kiire. Okei, nyt se äiti sitten vilkuttaa ikkunasta, ja lähtee kävelemään kohti työpaikkaansa, äitillä on noin vartin pituinen kävelymatka töihin, jonka se siis kävelee.

Mun aamut menee aina suunnilleen näin: mä herään, menen syömään aamupalaa, syön aamupalan, harjaan hampaat, vaihdan vaatteet, saatan tehdä läksyt jos olen unohtanut, olen puhelimella, jonka jälkeen Tilda on jo meillä, ja sitten me kävellään meiltä kouluun. Meiltä kouluun noin kahdeksan minuutin kävelymatka (lyhempi kuin äidilläni). Kun me tullaan kouluun niin meillä on muutama minuutti ennen kuin tunnit alkaa, ja me ehditään (melkein) aina, aika hyvin tunnille ja niin.

klo. 15.38
Koulussa meillä oli aineina ainakin maantietoa, kemiaa ja kuvista. Koulussa ruokana oli seitiä smetanakastikkeella, ei kuulostanut niin houkuttelevalta niin otin kasvisruokaa. Kasvisruokana oli jotain papukastikejuttua joka oli ihan hyvää. Koulun jälkeen me Tildan kanssa tultiin meille ja tehtiin välipalaa ja läksyjä. Vaikka läksyjä tuli aika paljon kemiasta, oltiin me onneksi aika nopeita. Läksyjen teon jälkeen Tilda lähti kotiin. Äitillä on neljään asti töitä, ja mulla on kuudelta agilityharjoitukset naapurin koiran Elviksen kanssa. Ehkä mä voisin tehdä itse ruoan niin ehdin sinne harjoituksiin. (harjoituksiis siis tulee osa meidän luokan tytöistä koiriensa kanssa ja sitten me harrastetaan yhdessä agilityä, ja koska mulla ei ole omaa koiraa niin vien aina Elviksen sinne)

klo. 19.41
Oli kivat harjoitukset, mutta loppupuolella nyrjäytin sitten jalkani. Hyvä Iisa! Sain sitten kävellä kotiin ja viedä Elviksen kotiinsa ja esittää että mitään ei tapahtunut. Kun sitten tulin omaan kotiini, laittoi äiti jalkaani siteen ja hössötti. No ainakin se lupautu tekemään mulle banaanilettuja iltapalaksi. :) jotain hyötyä näistä raajoistakin on. Mutta edelleenkin minulla on pulma, tai oikeastaan kaksi: Mitä asiaa isällä on? Tai, ei sitä toista sittenkään, kai.

klo. 20.34
Onko paha asia jos käyttää äitiään kaksi kertaa hyödyksi? Ei varmaan, sillä minä käytin. Tavallaanhan mä käytin vaan yhden kerran koska äiti välttämättä halusi tehdä niitä banaanilettuja, mutta sen jälkeen pyysin sitä tekemään mulle huomiseksi aamuksi tuorepuuroa, eli en varmaan ollut kovin paha hyödyksikäyttäjä. Sana hyödyksikäyttäjä (onkohan se edes oikea sana?) kuulostaa pahalta. Okei loppuillan voin lukea sitä rakkausromaania, jonka nimeä en muista, enkä varmaan myöskään aio muistaa. Öitä!

klo. 23.49
Tää isän kehittämä yllätys/ilmoitusluontoinen asia vie multa yöunet!


Toinen osa oli tässä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

iltaisin-mietteitä 10.6

10.6.2020 klo. 19.54 Hyvä minä! Selvisit asiasta, josta et ollut varma selviäväsi. Asiasta, josta uskoit vain muiden itseäsi epäi...